Medlem nr. 58 May-Britt Kuhlmann

May Britt skiver: Min Volvo 240 årgang 1985 er importeret fra Schweiz i 2006 og jeg er blot den 3. ejer. Den er utrolig flot velholdt. Jeg købte Volvo´en den 28. februar 2014, så jeg har ikke haft den så længe.

 

Medlem nr. 57 Jesper E Grevsen

Jesper skriver: Min 240 GL stc. fra 1991 med B230 FX motor kørte de første år som patruljevogn ved Randers politi. Senere kørte den som lægebil i samme område, hvorefter en entusiast købte den og løbende renoverede på den. Bilen var oprindelig hvid. Jeg har netop skiftet fjedre, støddæmpere, bærearme mv. Også kabinen er ved at blive skiftet, fra blå til grå. Så nu bør den kunne holde 20 år til. Fantastisk stabil bil med personlighed.

 

Medlem nr. 49 Alvin Schou

Alvin skriver. Har en Volvo 240 DL. stc. fra 1988 med en B 230K motor. Jeg har haft den i snart 19 år, den bliver passet og plejet, og når der er " store problemer " så er Jens Peter der ordner det. Der "står" 275000 km. på tælleren, det står der ikke på tælleren da jeg har fået udskiftet km. tælleren 2.gange, så det er jo et lille regnestykke der skal laves  hver gang ( for min egen skyld ). Så ved jeg hvad bilen oprindeligt har kørt, så når bilen bliver synet bliver der skrevet " km. tæller skiftet ". Ellers kan jeg kun fortælle at vi er glade for vores gamle Volvo, der hver sommer trækker campingvognen til Ndr.Vorupør , Strandgårdens Camping.

p.s. på nuværende tidspunkt har jeg lavet en lamineret km.tal der sidder fast ved km.tælleren, der står
før 264470 . ny km.tæller 306242 - Ny km.tæller = minus 41772.

Medlem nr. 48 Michael Thusen

Michael skriver, en dejlig 245 fra '93 med små 585.000 km på landevejen. motoren er en fd, som er passet godt på, med olieskift for hver 10-15.000km. kører 11-12 på en liter benzin, så det kan man jo ikke klage over.

købte bilen 7md 2012 af en kollega for 5000. den skal synes i november, så der har været lidt gang i svejser og svensknøgle for at få den klar til det.

 

Medlem nr. 1 Jens Peter Jensen

Kære Volvo Venner

Det skete i går (red. 16.06.2011), at jeg fik synet og indreg. Min nybyggede Volvo 240 GL st. car, årg. 1993.

Før jeg fik mig en 200 serie kørte jeg i Volvo 145 van, og i 1991 fik jeg råd til at købe min første 200 serie Volvo, som jeg havde ønsket mig i flere år, (men de var for dyre) Og min første var en Volvo 245 van årg. 1976, den kørte jeg Danmark og England tynd med. Den næste var en Volvo 240 van årg. 1984, som holdt i mange år. Dernæst blev det en Volvo 240 van årg. 1988, som jeg ombyggede en del bl. a. med en B230F-motor og aut. Gear, den kører i dag rundt på Horsens kanten. Den næste var en Volvo 240 van årg. 1991, som jeg solgte i går, og den skal nyde sit otium som varebil i Vendsyssel.

 

Min nye Volvo 1993 er med det hele, den har Airbag/ABS/Pilot/El-rudehejs og der bliver om få dage lagt aut. Gear i den, samt løbende alt det ekstraudstyr i kabinen som er tænkelig.

 

 

Medlem nr. 5 Peter Hollebeek (webmaster)

Volvo  240 GLT sedan 1989, 325.000.

 

Min første volvo var en gammel hvid politiebil fra 87' som jeg desværre fik solgt i et panikudsalg...Fortrudt det allerede næste dag. Købte derfor denne volvo 240 i 2009. Har siden brugt en del penge at sætte den istand. Flest penge er brugt på stålorm bekæmpelse og efterfølgende lakering. Jeg prøver at restaurere bilen så den (ved hjælp af Jens Peter) står 100% original. Det næste store projekt er så at bygge en garage, så kan jeg nemlig komme igang med projektbil nr. 2. En sort 240 sedan fra 88'. Den skal have hele armen med bl. a. en fx motor , fuld el, sort indtræk og hvide blinklys.

 

 

Medlem nr. 7 Jørgen Jacopsen

Volvo 240 GL st. car, 1992, B230FD, 315.000.

  

Vi købte vores Volvo i april 2006 med 198.000 på uret for 30.000 kr. og har virkelig været glad for den.

Den køre hver dag fruen 66 km på arbejde, og runder 315.000 om få dage. Virkelig en slider, som gerne skal holde mange år endnu.

Vi har været kørt til Belgien og Tyskland i den, og her til sommer skal vi til Sverige. Holder den så original som muligt, dog sidder armlænet mellem forsæderne ikke normalt der, men i bagsædet. Sådan en originalt armlæn er jo ikke til at skaffe, så jeg ”modificerede” den lidt.

Det eneste den ellers mangler er et sæt snow caps, Men de er jo heller ikke til at skaffe.

I 2009 påkørte jeg 3 rådyr på en gang. De overlevede desværre ikke, men det eneste man kan se på bilen i dag, er en lille bule i kølehjelmen efter en opsats. Den er svensk kvalitet.

 

 

 

Medlem nr. 11 Bjørn Kooper

Her et billede af vores 240 fra oktober 1993, bygget i maj 93, den 555-sidste af slagsen.
Vi har haft den snart i 6 år og kørt næsten 150.000 km med den siden, den står på 350.000 nu.
Det er vores femte 245-240 stc. , og det bliver nok en søndagsbil i fremtiden, så den holder længere.

Billede nr. 2 Nar man nu skal hjælpe med at flytte en af børnene


 

Medlem nr. 19 Jes Hebsgaard

Volvo 244 GLT V6 årgang 1981. Bilen kunne leveres på bestilling i årgangene 1981 og 1982.
Mit eksemplar er reg. 1. gang april 1981. Den har pr. maj 2011 kørt 142.000 km. 
Står helt original inkl. lak i en tidstypisk nougatbrun metallic kulør.
Bilen er en standard 244 GLT, blot monteret med 2,8 liters V6-motor fra 264. Eneste option er soltag.

Valgfrihed mellem 3-trins automatgear(BW55) og 4+overgear manuel gear(M46). Min er med manuelt gear.
Af typepladen i motorrummet fremgår at karosseri er 244 og motorkode 68 = B28E.

 

 

Medlem nr. 20 Flemming A Nielsen 

Volvo 240 gl fra 1992  farve 601 rød med en 2,3 motor der er mont F motor med en 531 topstykke og den har 136 hk bilen har været total adskilt.Se hjemmeside http://www.fanielsen-volvo240.blogspot.com/
klik ind på min profil der er andre billeder.
 

 

Medlem nr. 28 Antonio Geyer

Volvo 245, 1993 230Fd Km 193.000 Utroligt velbevaret bil i original stand, aldrig svejset, den er så godt som rustfrit. Efter 25 år med Amazon besluttede jeg mig for at købe en ”hel ny” bil. Jeg har ikke fortrudt, men savner nogen gang det nemme overskuelige og simple mekanik uden unødvendige elektroniske dibeduder. Men efter en tur til Syditalien i 2010 blev jeg rigtig glad for dens køreegenskaber og ”luksus” så som mulighed at føre en samtale med 160km/h på motorvej uden at får tinnitus. Jeg gør alt for at holde bilen i den stand den er nu. M.v.h. Antonio
 
 
Medlem nr. 35 Christian Skovlund Christiansen
Min bil er en Volvo 240 (244) GL fra 1991 med B-230 F motoren. Den har pt gået 286.000.
Jeg er selv født i 1993, så det er måske ikke den typiske bil til en ung knægt, men har altid godt kunnet lide Volvo og især 240'erne. Havde pengene og muligheden så nu skulle det være!
Jeg købte den for 7000 kroner - ikke dårligt for en vogn af så høj kvalitet. Fulgte nogle af de råd jeg havde fået på volvo240.dk og valget faldt på en med indsprøjtning som anbefalet. Jeg kiggede lidt i skærmkanter, nede under bilen osv, og umiddelbart var rusten ikke voldsom (senere bekræftet efter en tur på lift). Fik en prøvetur - var solgt i det øjeblik jeg drejede nøglen. Fantastisk bil!
Siden jeg købte den er jeg kun blevet mere og mere "forelsket" i den. Man kan sgu mærke at det er kram og ikke en køb og smid væk bil som mange biler er idag, og det er et koncept der tiltaler mig. Selvfølgelig så jeg den helst totalrestaureret, men med SU og et fritidsjob er det nok ikke realistisk lige nu. Men sørger for at holde den ren og pæn, og har allerede fået lavet noget smårust hist og her. Håber på at have den i mange år endnu
- Mvh. Christian Skovlund Christiansen
 
 
 
 
Medlem nr. 39 Marc Alexander Jensen
245 stc årg. 1991. Mark skriver, jeg er meget glad for min Volvo 245 fra 1991 som er en 2,3.
den har gået 380.000 men det mærkes ikke.  Mine forældre købte den som bil nr.2 i 2007. og senere hen har jeg overtaget den da de ville have en anden, så jeg valgte at købe den da jeg var meget glad for den lille vogn. Jeg havde lige fået kørekort i 2011 da jeg overtog den, så vinteren 2011/2012 har jeg gået og renoveret den lidt, såsom at skifte paneler under bagklap samt nye beslag til inderskærme og nye skærmkanter. den har også fået et sæt komplette bremser Inkl. nye kalibre på alle hjul, så det burde ikke være noget problem til syn her til sommer. Jeg er ved at spare sammen til en ny bagklap til den, da den er ved at være dårlig. 
til dagligt har jeg en Volvo 850, så min Volvo 245 kommer kun ud at køre når det er sommer og det ikke regner. 
 
 

 

volvo200klub.dk© 2011 • Bemærkninger velkomme webmaster@volvo200klub.dk

 

www.volvo200klub.dk